tag

Tuesday 23 June 2015

Mendaki Gunung Kinabalu melalui trek Mesilau, Sabah

Hey yo kawan-kawan,

Pastinya korang semua berasa sedih kan berikutan kejadian gempa bumi yang telah melanda wilayah di sabah baru-baru ini. Terutamanya berita yang melibatkan pendaki-pendaki gunung kinabalu yang terkorban dan tercedera akibat dari gegaran gempa bumi berskala 6.9 S.K

Aku ingin merakamkan rasa terima kasih kepada Malim-Malim gunung kinabalu yang mana mereka telah menyelamatkan ratusan pendaki-pendaki yang terperangkap di sepanjang lalaun naik dan turun kinabalu.

Mereka adalah HERO yang sebenar.


Hari ini juga aku berminat untuk menjurnalkan perjalanan aku di sepanjang pendakian ke gunung kinabalu melalui trek Mesilau pada bulan september 2014 yang lepas. Tetapi kali ini, aku ingin menjurnalkan perjalanan aku melalui gambar sahaja.


Kami seramai 13 orang adalah pendaki gunung Kelab Sukan dan Kebajikan Tabung Pembangunan Kemahiran (KSKTPK). 

Permandangan gunung kinabalu dari jauh. Dekat di mata jauh di kaki

Pokok di laluan Mesilau

Sunset di Laban Rata

Laban Rata Guest House

Sunset selepas di Sayut-Sayut

Seperti di wang kertas seringgit

Cun!

Seringgit

Tali untuk mendaki ke puncak

Laban Rata selfie 

Kami berlima tiba di puncak awal

Yeah!!! we did it.

No comments:

Post a Comment